úterý 31. března 2015

Začátky nejsou vždy jednoduché

První fáze

V roce 2014 jsem začala chodit do posilovny, která u nás byla nově otevřená. Koupila jsem si knížky s jídelníčky a zkoušela si udělat jeden pro sebe na míru. Jedla jsem zdravě už předtím ale ne na 100%. První měsíc cvičení s jídelníčkem byl skvělý. Zhubla jsem tři kila a cítila se skvěle. Sčím jsem nepočítala bylo to, že něco můžu dělat špatně. To byla ale obrovská chyba a věřte, že vám to za to nestojí. Po dalších 14 dnech přišla krize. V neděli ráno jsem se vzbudila a byla jsem ráda, že si můžu dojít alespoň na záchod. Přišla mě totiž navštívit tak zvaná svalová horečka. Problémem bylo to, že tahle krize mě od jídelníčku a částečně i cvičení odradila. Vrátila jsem se zpět k normálnímu vaření. V tu dobu jsem vážila 73 kg na 172 cm. Nejsem holka co by byla sama se sebou nespokojená a tak i teď jsem se necítila nějak špatně. Velikost kalhot se mi o číslo zmenšila a já byla spokojená. Celý rok jsem stále chodila cvičit jen na tak intenzivně. Byla jsem ráda že pro sebe něco dělám ale tak trochu mě štvalo, že nejsou vidět žádné výsledky. Na konci roku jsem sice měla stejnou postavu jako po zhubnutí ale vážila jsem 78 kg.

Leden 2015

Konečně mi došlo že jestli chci aby byly výsledky vidět musím s tím něco udělat. Před prvním krokem k mému novému životu mi hlavou běžela spousta myšlenek. Tyhle myšlenky podle mě trápí i spoustu dalších lidí. Kde a od koho si mám nechat udělat jídelníček? Kolik mě to bude stát? Budou za to stát i výsledky? Co když někomu skočím na špek? Ještě spousta dalších otázek mi běžela hlavou. Jednou si takhle brouzdám na Facebooku a narazím na stránku Netuční. Podívala jsem se na jejich stránky, shlédla výsledky klientů a samo sebou koukla i na cenu. Nebudu vám nic nalhávat nejsem žádný svatoušek. Čas od času sem si ráda dala Gambrinus nefiltr když jsem byla na pokru. Když jsme s holkami jeli na disco patřila jsem mezi holky co umí pít jako chlapy. Píšu to proto že ani pro mě nebyl první krok jednoduchý. Napsala jsem tedy na Netuční zprávu, že mám zájem o jejich jídelníček. Poslala jsem informace potřebné k sestavení a do týdne po zaplacení jsem měla jídelníček na emailu.

Jídelníček je doma, můžeme začít

Ale ouvej, dostala jsem horečky a doktorka mi předepsala antibiotika. To ale nevadí jídelníček dodržovat chci a tak ho jen o týden odložím. Byla jsem odhodlaná a o to více mě nemoc štvala. Nemohla jsem chodit cvičit a to mě pěkně štvalo. Za poslední měsíc jsem totiž zase přešla do velmi aktivního života. Jediné pozitivní co mi nemoc přinesla bylo to, že jsem zhubla 3,5 kg. 

První kroky v neznámém prostředí

V jídelníčku jsem objevila spoustu potravin co jsem dříve znala ale neochutnala. Patřila mezi ně polenta, jáhly, treska, celozrná mouka a ovofit. To ale nevadí jelikož změna je život. Moc mi v nakupování pomohlo předepsat si jídelníček týden dopředu. Pak jsem vždy sepsala co vše budu potřebovat a mohla nakoupit, Před koncem roku jsem objevila nákupy až ke dveřím od Tesca a považuji to za skvělý nápad. Ne každý totiž rád běhá to obchodě a jako blázen hledá kde co najde. Já jsem si na internetu vše našla v přehledném eshopu. Když jsem náhodou něco nemohla najít zadala jsem do hledáčku a byl klid, Hned při první objednávce mě mile překvapilo, že jídlo z jídelníčku na týden vyjde kolem 900 Kč se vším všudy. Vždy objednám nákup nejdříve pro sebe a poté přidávám věci pro manžela abych si v tom nedělala chaos. Když mi první nákup byl doručen překvapilo mě i množství a rozmanitost jídla. Byla jsem nadšená už od začátku.

První - třetí týden 

¨V kuchyni to byl trošku chaos. Nevěděla jsem co a jak připravovat a tak jsem se do spousty věcí pouštěla opatrně. Napřed mi příprava jídla zabrala i celé dopoledne ale teď už mám hotovo za hodinku a to u toho vařím i manželovi, Lidé se bojí že je příprava zdravých pokrmů náročná ale to je velký omyl. Den za dnem s jídelníčkem utíkal a já začala pociťovat změny. Cítila jsem, že mám více energie a celkově se cítím lépe. Přiznám se, že jsem se bála jestli to budu zvládat ale teď se těmto vzpomínkám jen směju. Když člověk začíná měnit svůj život od základu musí prostě počítat s nějakými těmi problémy. Nebojte se proto počátečních rozpaků a nejistot. Jsou to jen první krůčky ke skvělé změně života a hlavně k zdravému životu.

Překonávání překážek

V jídelníčku se objevilo i pár věcí, které opravdu nemusím. Patřil mezi ně tvaroh, bílý jogurt, tvarůžky nebo tuňák ve vlastní šťávě. Tyhle jídla jsem nikdy moc nemusela a tak i teď nebyla mým šálkem kávy. Svůj první tvaroh jsem musela naředit vodou a vypít. Druhý pokus byl ale mnohem lepší. Konečně jsem objevila stevii a tvaroh ve kterém byla pouhá jedna lžička naprosto změnil můj názor. Bylo to pro mě velké překvapení a teď tvaroh miluji a nedám na něj dopustit. V jídelníčku jsou saláty s jogurtem a tvarůžky, které ani teď v salátové podobě nesním. Naštěstí jsem našla řešení v podobě konzumace každé složky salátu zvlášť. No a tuňák v zeleninovém salátu s jogurtem mi prostě začal chutnat.

Uvědomění si proč to vlastně děláte. 

Nejdůležitější je první krok a proto i rozhodnutí, že změníte svůj životní styl je velice důležité. Je jasné, že je jednoduché říct nemám čas. Vždyť i normálně vaříte tak proč nevařit zdravě. Nechutná vám něco? Z vlastní zkušenosti vím, že i tohle se dá překonat. Nakonec vás možná i překvapí jak vám nějaké věci co jste dříve nejedly začnou chutnat. Nechci se omezovat? To je ta největší hloupost. Jím zdravěji než předtím a v ničem se neomezuji. Jím zeleninu, ovoce, maso, spoustu druhů příloh a i tu sladkost si můžu dát. Stačí si jen uvědomit, že i sladké se dá udělat zdravě a přesto chutně. První kroky za vaší změnou nebudou snadné ale věřte že to stojí za to. Myslete na to proč to vlastně děláte. Chcete se cítit lépe, mít více energie lepší postavu. Nejdůležitější je myslet pozitivně, neočekávat zázraky za 1 týden, to existuje jen v televizi. Takže hlavně se nevzdávejte a určitě si nechte u někoho poradit co a jak máte pro změnu udělat. 

Buďte si jistí že i ti největší šampioni musí začít na 0 a pak až se dostat do formy.

Třeba vás moje slova popoženou ke změně a zlepšení stravování. Věřte že to opravdu stojí za to. Mě jídelníček na míru už teď změnil život a jsem za to moc ráda. Přemýšlím nad jídlem a snažím se sama měnit nezdravé recepty na zdravé.

Přeji vám mnoho úspěchů, sílu k překonání prvních nezdarů a spoustu energie

vaše Věrka 

Jeden z mých prvních receptů


Moje změna

3 komentáře:

  1. Dobrý den, skvělý článek:). Chtěla jsem se zeptat jestli jste opravdu jídelníčkem zhubla? Mám od nich taky jídelníček a na internetu jsem našla spoustu negativních ohlasů, tak nevím:( Moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Trošku jste mě touhle otázkou rozesmala. Kdybych nezhubla tak bych to netvrdila. Moc dobře vím ze zkušenosti na sobě ze zhubnete jedine když budete dodržovat do detailu. Nesmí se prostě mlsat. Ja si nedala ani bonbón v době redukce váhy. Ona spousta lidí kritizuje ale to že, se jejich váha nemění je většinou jejich chyba. Špatně dodané počáteční informace, nepřesné dodržování atd. Musíte chtít a jít do toho naplno. Jen za prvni měsíc jsem mela dole 4 kg. Pokud jsem si nebyla něčím jistá napsala jsem a dostala odpověď do druhého dne. Já osobně za nimi stojím na 100%. Snad se i vám podaří splnit si svůj cíl. Nebude to třeba snadné ale stojí to za to. Preji krásný den

      Vymazat
  2. Dobrý den, skvělý článek:). Chtěla jsem se zeptat jestli jste opravdu jídelníčkem zhubla? Mám od nich taky jídelníček a na internetu jsem našla spoustu negativních ohlasů, tak nevím:( Moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat